Handelsbetingelser

1. Generelle oplysninger

Juridisk navn: iKiosk

Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed

CVR. nr.: 33175787

Adresse: Peter Willemoes Vej 129. 5220 Odense Sø

E-mailadresse: ikiosk@ikiosk.dk

Telefonnummer: 66159040

Etableringsår: 2009 

 

2. Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. iKiosk har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt.

 

3. Bestilling

Ved bestilling af produkter anses køberen for at have læst og accepteret disse betingelser for handel på ikiosk.dk. Ved bestilling af produkter anses køberen for at have bekræftet at være myndig.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven.

Når du først har gennemført købsforløbet, er det ikke muligt at annullere ordren, da bestillingen går direkte til vores lagers it-system. Vi har ikke mulighed for manuelt at annullere dit køb.

 

4. Betaling

På ikiosk.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, Maestro, MobilePay, og iKiosk Gavekort.

Priserne på ikiosk.dk er i danske kroner og euro, som er inkl. moms og andre afgifter.

iKiosk tillægger ikke gebyr på betalingskort.

Når du laver en bestilling på iKiosk.dk, vil beløbet først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.

iKiosk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Nets.

Betaler du via ViaBill, kan du læse nærmere omkring deres vilkår her: http://www.viabill.com/terms

 

5. Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

-       PostNord MyPack Collect (39,- DKK)

-       GLS ShopDelivery (39,- DKK)

-       PostNord MyPack Home (59,- DKK)

-       GLS PrivateDelivery (69,- DKK)

-       Click & Collect (Gratis!)

-       DAO Europe   

iKiosk bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer i hele Europa.

iKiosk.dk prøver at efterstræbe, at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 13:00 på hverdage bliver sendt samme dag.

Du kan forvente at modtage din pakke 1-3 hverdage efter afsendelse. Udland 3-5 hverdage.

Ved køb over 499,- Danske Kroner frafalder porto/fragt i Danmark for Pakkeshops.

Såfremt du ikke er hjemme til at tage imod din pakke, når den leveres, vil den automatisk blive indleveret i nærmeste pakkeshop eller på nærmeste posthus.

Du skal sørge for at få hentet din pakke indenfor den anførte afhentningsfrist (som regel 10-14 dage), ellers vil din pakke blive sendt retur til os. Hvis dette skulle ske, vil vi opkræve et forsendelsesgebyr på 100 kr, for at sende pakken til dig igen. 

Din pakke bliver sendt til den adresse som du oplyser os i forbindelse med betaling af din ordre, og du er derfor selv ansvarlig for at oplyse os den korrekte adresse. I tilfælde af, at du får oplyst en forkert adresse, sender vi gerne din ordre igen til den korrekte adresse såfremt den første pakke er returneret til iKiosk først. Som køber er du selv ansvarlig for at betale et nyt forsendelsesgebyr til iKiosk for at få din ordre sendt igen til den korrekte adresse.

Click & Collect

En click and collect ordre er en bindende bestilling. Vælger du click and collect betaler du naturligvis ikke for fragt eller fragttillæg. iKiosk sender en e-mail og en SMS, til den e-mail adresse og det telefonnummer du har oplyst ved bestilling, når varen er "klar til afhentning", hvorefter iKiosk trækker betalingen for købesummen på din konto. Typisk vil en bestilling være klar til afhentning samme dag eller dagen efter såfremt varerne på lager. Varer bestilt til afhentning skal være afhentet senest 10 dage efter meddelelsen til dig om "klar til afhentning", hvorefter du har fortabt enhver rettighed vedrørende købet.

 

6. Fortrydelsesret

ikiosk.dk yder ingen fortrydelsesret ved køb af fødevarer jvf. Købeloven.

 

7. Reklamationsret

Skulle du forventning opleve fejl eller mangler ved en vare, er dit køb omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne, og du har reklamationsret på alle varer.

Har du modtaget fejlleverede varer eller er en vare beskadiget, skal vi kontaktes på modtagelsesdagen eller senest den efterfølgende hverdag.

Man må under ingen omstændigheder tage en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet.

Har vi ikke mulighed for at levere din vare eller en passende erstatningsvare - krediteres beløbet automatisk din konto.

Chokolade og den varme sommer

Vær opmærksom på at i sommermånederne er der risiko for, at chokolade og andet slik, der ikke har godt af direkte varme, kan ankomme smeltet. Desværre kan vi ikke kontrollere temperaturen og de forhold, som produkterne bliver udsat for, når de forlader vores lager. Varevogne kan blive meget varme om sommeren, og derfor er man næsten sikker på, at chokolade kan smelte. Disse produkter vil finde deres oprindelige form igen, hvis de får lov til at ligge et køligt sted og/eller i køleskabet. Vi betragter ikke disse produkter som defekte eller ødelagte, og vores returret gælder ikke for disse produkter. Selvom vi gør vores bedste for at sikre, at dine produkter ankommer i perfekt stand, så vil man som kunde ikke få en tilbagebetaling, hvis disse er blevet udsat for varme vejrforhold, er gået i stykker (grundet at produktet er porøst af natur), eller hvis produktet er købt sammen med andre produkter, som kan påvirke det givne produkts smag og/eller duft. Dette indebærer også stearinlys med duft, duftfriskere og røgelsespinde.

Bemærk også at pakker bevæger sig og falder under transport. Nogle produkter er ekstremt sårbare overfor skader såsom kartoffelchips, chokolade, småkager og lignende produkter. Der tilbagebetales ikke, hvis disse produkter er brudt. Du skal primært ønske at købe dem på grund af deres smag. Andre produkter skal ankomme hele. For os betyder et brudt produkt et produkt, der ikke længere kan bruges. En tand i emballagen er ingen skade.

 

8. Gavekort

Som standard er vores gavekort gyldige i 3 år fra købsdato.

Gavekortet leveres pr. mail til at printe. Gavekort og ordrebekræftelse fremsendes i 2 separate mails.

Fortryder du købet af et gavekort, kan det returneres til os indenfor 14 dage.

Du skal indenfor fristens udløb sende en mail til: ikiosk@ikiosk.dk Med besked om, at du har fortrudt dit køb af gavekort. Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 7 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 

 

9. Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos ikiosk.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og ansatte for ikiosk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart. Dog videregives oplysninger til udvalgte og betroede tredjemænd, der er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger med henblik på at levere de varer, som du har bestilt, og kunne holde dig orientereret om status på din ordre. Oplysninger videregives også til berettigede tredjemænd i forbindelse med misbrug af betalingskort.

Vi vil rigtig gerne dele dine erfaringer med de produkter vi sælger. Du vil derfor kunne modtage en opfordring til at anmelde det købte ca. 5 dage efter din ordre er færdigbehandlet.

 

Som registreret hos iKiosk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ikiosk via e-mail ikiosk@ikiosk.dk.

 

10. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på 6615 9040 eller ikiosk@ikiosk.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, mail: cfk@kfst.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.

 

11. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

På ikiosk.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, nettoindhold, varebetegnelse, angivelse af ingredienser, allergene ingredienser, koffeinindhold, lotmærkning, holdbarhedsangivelser og næringsdeklaration.

Der tages forbehold for tryk- og billedefejl, udsolgte varer, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure begivenheder.

Produktbillederne er kun stemningsbilleder, og kan ikke tages for at være rettens korrekte udseende og indhold.

iKiosk anvender cookies på ikiosk.dk, for at tilpasse indhold, funktioner og annoncer og analysere trafikken